اخیرا گزارشهای زیادی مبنی بر تلاش سونی در توسعه سرویسی مشابه گیم پس به گوش میرسد. سرویسی که کارایی بیشتری از سرویسهای اشتراکی کنونی مانند پلی استیشن پلاس و PlayStation Now ارائه دهد. اما اکنون مطابق صحبتهای جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس پلی استیشن، سونی ممکن است با رقیب خود یعنی مایکروسافت در زمینه توسعه سرویس ابری «خاص و منحصربهفرد پلی استیشن» همکاری کند. همچنین رونمایی از این راهکار جدید «در زمان مناسب» صورت میگیرد.
با وجود اینکه سونی یکی از اولین بنیانگذاران بازی تحت فضای ابری بود، این روزها صحبتها بیشتر پیرامون سرویس گیم پس مایکروسافت میچرخند. سونی نیز در سال ۲۰۱۹ از همکاری استراتژیک خود با مایکروسافت برای بهرهگیری از خدمات ابری این شرکت رونمایی کرد.
رایان در مصاحبهای با وبسایت Nikkei درباره همکاری با مایکروسافت و راهکار سونی برای مقابله با گیم پس فراتر از اشتراکهای کنونی صحبت کرد. او مشخص کرد که سونی قطعا مشغول توسعه یک راهحل ابری است و بخشی از این ایده آنها به عهده مایکروسافت خواهد بود. او همچنین تایید کرد که این اشتراک «مخصوص و در انحصار پلی استیشن» خواهد بود.
ما همچنین با مایکروسافت مشغول مذاکره هستیم و ایدههای مختلفی را رد و بدل میکنیم. در این میان موضوعات بسیار جالبی پدید آمدهاند که در زمان مناسب از آنها رونمایی خواهیم کرد. اینکه ما از خدمات و زیرساخت ابری [مایکروسافت] در این سرویس جدید استفاده کنیم کاملا امکانپذیر است، اما لازم به ذکر است که این اشتراک تنها مختص و در انحصار پلی استیشن خواهد بود.
او همچنین درباره آینده سرویسهای ابری اعلام کرد:
تجربه نشان داده است که فروش کنسولها در سال سوم یا چهارم به بیشترین حد خود میرسد. به نظر من در پایان چرخه کنسولهای این نسل، فضای ابری ممکن است نقش مهمی را ایفا کند. من درباره آینده سرویسهای ابری نسبت به سال گذشته بسیار خوشبینتر هستم.
او همچنین در پاسخ به این سوال که سرویسهای ابری چه نقشی در پلی استیشن 6 خواهند داشت گفت:
ما به تازگی پلی استیشن 5 را وارد بازار کردیم و بازیکنان از آن بسیار لذت میبرند. پس از گذشت اندک زمانی قطعا به آینده پلی استیشن فکر خواهیم کرد.
در حال حاضر، تنها سرویس پلی استیشن در زمینه بازی تحت فضای ابری PlayStation Now است که به آرامی رشد کرده است. هرچند که راه زیادی را برای تبدیل شدن به رقیب جدی برای گیم پس در پیش دارد. بنابراین سونی نیاز دارد تا با راهکار جدیدی وارد عرصه رقابت شود. روشن است که سونی از این مسئله آگاهی کامل دارد و جالبتر از همه اینکه مایکروسافت ممکن است در توسعه این سرویس با سونی همکاری کند.
نظر شما درباره شیوه سونی برای رقابت با مایکروسافت چیست؟